8 Ağustos 2012 Çarşamba

kına bardaklarım:)) ve kına gecemden bir kaç kare;))


Evet düğünümden sonra yaptığım ufak tefek hazırlıkları sizlerle yeni yeni paylaşabiliyorum:))Kına gecem  düğün gibi olduğundan çok fazla ayrıntıya inemedim çünkü kalabalık oldu malum.Kemeraltından yaptırdığım lavantaların yarısı kına gecemde yarısı da düğünde nikahtan sonra dağıtıldı.Kına gecemde malum kırmızı tüllü sepetin içinde dağıtıldı,kına tepsimle takımdı çok beğenerek almıştım ama fotoğrafını çekmemişim.Ama düğüne kırmızı uygun olmaz diye şık bir tepside sunuldu,onu da düğünümden bi post yazdığımda paylaşıcağım.

Evet kınada bu lavantalar,kızlara rengarenk şallar ve pullu mendiller,yakın büyüklere de başörtüler dağıtıldı,bizim edirne tarafında ki kınalarda bol bol bayanlara şal,tülbent,başörtü dağıtılır:))




Kına gecem evimizin yan tarafındaki boş alanda yapıldı,gündüz de yemek filan verildi orada,o yüzden gündüzde gecede eve bir çok misafir geldi ,bende kına evi belli olsun diye evimizin kapısını tülle birkaç gün önceden süsledim,herkes çok beğendi gerçekten,bi de genelde pek yapılmadığından farklı geldi herkese.




Gelelim kına bardaklarıma,çok uğraştım yaparken öncesinde kırmızı plastik bardak bulmakta zorlandım,önceden bi tek migrosta görüyodum daha sonra alırım diyodum ki malesef sonra ne zaman gitsem kalmadı dediler,ne kadar plastikçi gezsem hep şeffaflarını çıkardılar,onları da beğenmiyordum istediğim gibi olmazdı.Daha sonra sevgilim izmirde büyük migrosta bulup bana gönderdi:) 30 tane yaptım yetmez diyordum ama gayet yeterli oldu.





bu şekilde kırmızı tülle sarıp,organze kurdele ile bağladım ama hiç kolay olmadı,kurdele kaydı aşağı doğru bu yüzden yapıştırmak zorunda kaldım,sonra boncuk sarkıttım,farklı şık oldu:))bu arada içindeki mumları da yapıştırıcıyla yapıştırdım,yakarken sabit durmazdı çünkü.

Geleyim kına geceme:))



Damadın yengesi getirdiği kınayı gündüzden hazırladı,kınayı erkek tarafı kararmış:)
Düğün muğlada olduğundan ben kına gecemde de gelinlik giydim.İlk dans:))


Danstan sonra oyun havaları,takı töreni filan:)) kın, gecenin sonuna doğru yakıldı,kınaya çıkışımız halay şeklinde oldu,öyle olur bizim oralarda uzun süre yavaş çekilir sonnra halay hızlanır:)




Kınalığımı tül şeklinde olanlarından seçtim,hürrem kınalıklarını pek beğenmiyordum denemedim bile,fes takmak istedim,kendinden duvağında vardı.Kemeraltından satın aldık komple set şeklinde:)) kemeraltında kira olmuyormuş bizde satın aldık,hala anneciğimin evinde getireyim bir ara,ne yapıcaksam artık,ihtiyacı olana kiralayabilirim;))


 Vee kına yakımına başlanır,,yüksek yüksek tepelere ev kurmasınlar...Baştan çok neşeliydim hiç ağlamadım ama sonra dayanamadım:(
fotoğrafçımız kına mumlarını üflememi söyledi,dilek tutup üfliyim bari:)) o dilek gerçekmiş o an halbuki;))




Kına yakıldıktan sonra,kızlar santalyeyle birlikte beni üç kere havaya kaldırıp,indirdiler,adettir bizim orada ama o an unutmuşum bir anda ne oluyor dedim korktum vallahi:)


 Daha sonra damat çağırılır ve gelini kucağına alarak koşarak gelinin evine götürür,tabi ki 4.katta oturduğumuzdan apartmanın kapısının önüne kadar götürmesi yeterli oldu:))


 Benim muğlalı efem:)) karşılıklı kerimoğlu oynamadan olmaz tabi ki de,bende ege gelini olarak öğrendim iyice,muğlada ki düğünümüzde çok oynadık iyice ezberledim gerçi bayanlar için çok zor değil kendi etrafında dönmek yeterli oluyor:))

 Vee gecenin sonu,ne çabuk geldi geçti anlamadım bile:))


Güzel bi kına gecesi oldu,hep birlikte döktürdüğümüz fotolardan koyamadım pek malum herkezin yüzünü gizlemek kolay olmuyor:))
Düğün postunda görüşmek üzere inş.:)) yalnız hem foto seçmek,hem düzenlemek hem de post yazmak ne zormuş kaç saat sürdü vallahi:))neyse ki eşim görevde yoksa ne yapıyosun ya bu kadar deyip sıkılırdı:)) ee gündüzleri de fırsat bulamıyor insan yemek,temizlik,bulaşık derken:)) ev hanımı olmak zor iş;))
tekrar görüşmek üzere,,,sevgilerrrr



43 yorum:

  1. ÇOOK GÜZEL OLMUŞŞSUN :) bizde kapıyı süsleyelim diyorduk hatta merdivenlerin saplarını da :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim:) evet güzel olur,biz 4. katta oturunca ben o kadar yapamadım:) ama merdiven sapları da çok iyi fikir

      Sil
  2. benim kınama ne kadar benziyor ben de senin giydiğin tül kına kıyafetini gelinliğimin üzerine giymiştim örtüm de aynı seninki gibiydi falan. böyle şimdi görünce duygulandım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yaa dimi insan zamanla özlüyordur,bende duygulanırım herhalde özellikle kına gecesi gördüğümde,tül hafif rahat ya hem sıcaklamıyorsun:) diğer kadife gibi olanları hiç düşünmemiştim zaten.

      Sil
  3. Cok eglenceli olmus yaaa ne degisik adetleriniz varmis:) kinalar da cok iyi fikir gercekten! Cok guzel gorunuyotsunuz hep boyle mutlu olun insallah;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet ya daha bir kaç adetimiz var ev içinde yaptıklarımız belki onlarıda ilerde paylaşırım:)çok teşekkür ederimm tekrardan,senin kına gecen de çok güzel olmuş,çok mutlu olun:)

      Sil
  4. Bardaklarına bayıldım zamanı 2 ay öncesine alıp kınamda yapmak istiyorum mümkün mü acep :p Kınada çok güzel olmuş :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tüh bak elim değip post yazabilseydim sende yapabilirdin belki,çünkü düğünümden çok önce yapmıştım aslında:( teşekkür ederim:)

      Sil
  5. kına bardakların çok güzel olmuşş ellerine sağlık :) mutluluklar diliyorum :)

    YanıtlaSil
  6. Her detay çok iyi düşünülmüş :) Tüm fotoğraflar ve hazırlıklar ve çok güzel..Mutluluklar dilerim :)

    YanıtlaSil
  7. bu blogdan da çok şey öğrenicem sanırım evlilik hazırlığında olan biri olarak... bindallınıza bayıldım. Takipteyimm :)

    http://sakliduygularim.blogspot.com/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. her zaman beklerim umarım sana ufak bi kaç fikir verir bloğum:)) bende seni ziyarete geliyorum hemen:))

      Sil
  8. hersey cok güzel cok begendim..insallah benim kina gecemde böyle güzel gecer..ömür boyu mutluluklar :))

    My Blog

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. inş..inş.olur tabi ki neden olmasın:)) teşekkürler sana da mutluluklar şimdiden:))

      Sil
  9. ben kına gecemi düşünmek istemiyorum bile ama bu eğlenceli olmuş,istekli ve gönüllü birşeyler olunca insan eğlenebiliyor demekkı, maşallah :)

    bu arada mimlendin canım!
    http://pembeeevren.blogspot.com/2012/08/ilk-mim-15-yl-sonra.html

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim mim için yakında yazacağım:)) neden düşünmek istemiyorsun kına geceni ki,umarım senin de çok güzel olucaktır

      Sil
  10. Allahim mesud etsin .Bir ömür boyu huzur ,nese ve sevginiz his eksilmesin.

    YanıtlaSil
  11. merhaba cnm blogunu cok begendım ve bundan sonra kesınlıkle takıpteyım haberın olsun:) bende düğün hazırlıgı yapıyorum kına bardakların cok guzel acaba İ stanbul da nerde bulabılırım??? eger sen oralarda bılınen marketlerde görursen blogdan bılgılendırırmısın? şimdiden cok teşekkurler sevgıyle ÖZLEMM

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba hoşgeldin çok teşekkür ederim,ne zaman istersen beklerim bloğuma:)) canım kırmızı bardak bulmak kolay olmadı plastikçilerde yok,ama migrosların çoğunda var.kolay gelsin sana da sevgiler

      Sil
  12. Guzel bir kina gecesi
    omur buyu mutluluklar sana
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  13. çok teşekkür ederim bende hemen geliyorum bloğuna:)

    YanıtlaSil
  14. ne güzel görünüyor herseyyy :)) cok güzel süslenmisss bakalim ben neler ve nasil yapacagim bu arada blogunu yeni buldum :(( simdi gözden gecirmeliyim sayfalari :)

    Mein Blog/Blogum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim eminim senin de çok güzel olucaktır,bloguma hep beklerim canım:))

      Sil
  15. Tam bir kına gecesi olmuş fotoğraflar çok güzel. Allah mutluluğunuzu daim etsin:)

    YanıtlaSil
  16. ne güzel bir gün olmuş:)
    sevgiler

    YanıtlaSil
  17. Kerimoğlu'nu bilen birini görmek beni çok sevindirdi :) Kerimoğlu, sepetçioğlu, keklik Bodrumlu gelinlerin oyunları :) Allah mutlu etsin. Ben de bloguma beklerim :)
    http://edawedding.blogspot.com/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)) yeni yeni öğreniyorum işte ama gerçekten çok zevkli,seve seve dönüyorum ;) tabi ki gelirim sevgilerr

      Sil
  18. allah mutlulugunu daım etsın cnm bnm bende eylulde velendım :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler çokk çokk mutluluklar diliyorum size de ;)

      Sil
  19. Allah hic bir zaman utandirmasin mutluluklarin en buyugu sizin olsun rabbim huzuru ve sagligi kapinizdan eksik etmesin:-)cok guzel olmus kina gecen benimkinede 4 ay kaldi nasil yapacam nasil suslicem bilmiyorum ama ins.senin ki kadar guZel olur:-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok sağol aminn sizlere de çok mutluluklar diliyorum,az kalmış çok çok kolay gelsin eminim seninki de çok güzel olacaktır,sevgiler

      Sil
  20. kızlar ben bu kına gecesi organizasyon işlerini yani kına gecesi çerçevesi, davetiye, darısı başına listesi, kapı süsleri, hepsini evde yapabılıyorum ilgilenen varsa yardımcı olabılrım..
    kbra496@gmail.com

    YanıtlaSil
  21. bu kına bardakları ben denedım oldu ama mumları nasıl yaktınız dun ben denerken cakmakla bardagı yaktım :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba,ben hani ocak çakmakları olur ya uzun onlardan alıp yakmıştım öyle kolay oluyor,hatta spiral gibi olanlar var şekil verebiliyorsun onunla sorunsuz oluyor,kolay gelsin

      Sil
  22. merhaba kına bardaklarına bayıldım ya çok güzel olmuş bulabilirsem bende yapmak isterim .... başka böyle güzel değişik fikrleri olanlar varmı arkadaşlar

    YanıtlaSil
  23. merhaba ben yeni gördüm bloğunu kına mumlarına bayıldım çok güzel olmuş bulabilirsem bende yapmak isterim başka böyle değişik güzel fikirleri olanlar varmı arkadaşlar

    YanıtlaSil
  24. Bu bardaklardan yapmayı çok istiyorum ama mum içinde yanacagı için herkes bardak erir dediler öyle bi şey oldu mu acaba bu arada hayırlı olsun :)

    YanıtlaSil

yorumunuz için çok teşekkür ederim,bloguma yine beklerim:))

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...