25 Şubat 2013 Pazartesi

of of sıkıntılardayım:( küf sorunu!!!



Aslında güzel şeyler yazacaktım size bu akşam,ama maalesef bir derdim var onu paylaşacağım.
Evim denize çok yakın ve elektrikli ısıtıcıyla ısınıyoruz,buralarda nem oranı çok yüksek yazın hiç bir sorun yok evim serin oluyor ve yaz serin serin güzel geçiyor ama kış:( bir de yağmurlar çok fazla olunca evimde sürekli ısıtmadığım odalarda rutubet oluşmaya başladı.Başlarda havalandırdık geçer dedik,rutubetin ardından yatak odamda duvarların köşelerinde küf oluşmaya başladı,neredeyse her gün sildim havalandırdım başlarda koku geçer gibi oldu ama daha sonra bir-iki gün havalandırmadığımda koku gitgide ağırlaştı.

Eşimle kara kara ne yapsak diye düşünmeye başladık,çamaşır suyuyla duvarları,yerleri sildik,havalandırdık,halısını balkona çıkarıp silkeleyip beklettik.Ama ne çare...
Bir gün dolabın içindeki kıyafetlerimizi düzenliyordum dolabın köşesinde yeşillik gördüm,hatta altlarda kalan kıyafetlerde pamuk pamuk beyazlık oluştuğunu ve küf koktuğunu farkettim ve tüm dolabı döktüm neredeyse tüm kıyafetleri yıkadım,yıkanamayan kıyafetleri havalandırdım,dolabın içini sildim ama içim hiç rahat değildi,aşkım gel şu dolabı çekelim dedim o da ya adamlar olduğu yere kurdular onu bayağı da ağır çekilmez o dedi ama ben durur muyum ısrar ettim yardımlaşarak bi sağdan bi soldan yavaşça çektik kiii ne görelim arka ahşabı olduğu gibi yeşil küf olmuş,o kadar ağır bir koku geliyordu ki acayip moralimiz bozuldu,ağzımızı burnumuzu bağlayıp nemli bezle önce kabasını aldık,daha sonra süngerle,cifle ovalayarak sildik.Dolabı yerine çekmedik arkası havalansın diye,her gün camları sabahtan akşama kadar açık bıraktım,kıyafetleri boş odama doldurdum,dolaba yerleştirmedim.
Yine bir gün sabahtan akşama kadar dışarıdaydık eşimle,geldiğimizde yatak odasına girdim ya yine aynı ağır koku odada küf kalmadı,hergün havalanıyor bir gün açmayalım o ağır koku inanılmaz öyle ki artık yatak odamızda yatamaz olduk,sizleri tiksindirmek istemem ama koku rutubet,nem,küf gibi bir şey değildi artık,daha fazlası iltihap gibi kokuyordu sanki :( küçük odamızda koltuğumuzu açarak yatmaya başladık.
Günler böyle geçti dün dedim ki tamam artık odamıza taşınıyoruz,önce kıyafetleri dolaba yerleştirdim,tekrardan süpürdüm sildim toz aldım,nevresim değiştirdim,bir kaç eşyayı baza altına koyacaktım,bazayı açtım kenarları hafif küf olmuş açılan yerde,artık alıştım ya sinirle birlikte sildim güzelce kuruladım bazayı açık bıraktım daha sonra köşesinde de biraz görünce allah allah yoksa altında da mı var dedim,bazanın altını yeni silmiştim ama ahşabına bakmak hiç aklıma gelmedi zaten o kadar eğilemiyor insan ki        karanlık olunca gözükmüyor,biraz dikkatli baktım ki altının ahşabı komple küf olmuş nasıl moralim bozuldu anlatamam eşimi aradım hemen resmen ağlayarak anlatıyorum,bıktım çünkü ne zamandır uğraşıyorum sonuç yine kötü,o kadar sinirim bozuldu ki eşim bırak kalsın yarın birlikte hallederiz dedi.Bugün yatağın başlığını çıkarttık yatağı kaldırıp kenara koyduk,bazaları ayırıp kaldırdık ki altları felaket zaten ağır kokunun bir türlü geçmesinden anlamıştık bir yerde daha küf olabileceğinden ama bazanın ayakları yüksek ee sürekli havalanıyor orada olabileceğini hiç düşünmemiştim...sildik arkasını güzelce havalanıyor öyle duruyor işte odanın hali perişan her yer her yerde moralim altüst yani...
Denize bu kadar yakın olmak iyi değilmiş onu anladım,evimi çok beğenmiştim zaten daha sıfır bina ikinci kiracısıyız önceki de bir kış kalmış sadece,bir daha böyle güzel ev bulabilir miyim bilmiyorum ama ciddi ciddi taşınalım diye düşünmeye başladık,yavaştan araştırıp yaza doğru taşınabiliriz,biraz daha narlıdere,balçova taraflarına gitmeyi düşünüyoruz:( Bakalım allah yardımcımız olsun,o taraflarda bildiğiniz ev varsa yardımlarınızı bekliyorum:))

görüşmek üzere sevgiler...




41 yorum:

  1. ah canm benm ya
    bende burda denize sıfır oturuyorum yastıklar yemyeşil olmuş düşün oturdum ağladm attım makinaya ama nafile çıkmadı:(
    şimdi benmde herşey dier odada zaten burdakş evşm 1 artı 1
    aman ya
    Allah yardmcmz olsun ne diim
    canım üzülme sende emnm daha güzel bulçaksın öpüyorum seni

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yok canım ya benim de bir kaç tane kıyafetim küflenmiş yıkadım ama çıkmadı ne dertmiş ya:( gerçekten allah yardımcımız olsun,inş. canım gönlümüze göre bi yer olur bende öpüyorum

      Sil
    2. Eger evin Hava sicakligi disardan soguk olursa nem ve küf yapar

      Sil
  2. Canım benim ya bende İzmir'deyim biliyodun, bizim ev denize yakın da değil ama en üst katta oturuyoruz yatak odamızda balkon vardı, ev sahibi içeri almış, oranın duvarları bide odanın tavanı falan hep bahsettiğin gibi rutubet. Annem çalıştığı içinde bende her gün evi havalandırıyorum. Hava soğuk bile olsa yağmur yağmadığı her gün açıyorum camları siliyorum ama nafile. Sanırım en iyisi yeni bir eve çıkmanız. Bizde taşınıcaz. Annem evlenmemi bekliyo. Çeyizlerime taşınırken bişey olur diye. Offf Allah yardımcınız olsun canım yaaa :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. canım sizinde allah yardımcınız olsun,gerçekten çok zor bi durummuş,ne yapsak olmuyor,bizde öyle düşündük bir kış daha geçiremeyeceğiz burada,en fazla yazın da burada kalırız ama olan yepyeni eşyalarımıza oldu biz en çok ona üzülüyoruz:( izmirin nemiyle kışın başetmek zormuş:(

      Sil
    2. Sayin Hanimefendiler,
      Sorunlarinizin cozumu icin kucuk ve oldukca etkili bir onerim var, lutfen, yeni nesil,Karbon fiber alan kaloriferlerini deneyin. Nemli duvarlariniza uygulayabileceginiz, 0,1 mm kalinliginda, dusuk voltajla (24 volt) calisan bir sistem.
      www.hicotherm.com adresini ziyaret ediniz.
      Saygilarimla

      Sil
  3. canım çok üzüldümm yaa gerçekten çok can sıkıcı Allah yardımcın olsun.İnşallah güzel bir ev bulabilirsiniz kokusundan ziyade rutubetli evler sağlıksız da oluyor çünkü bir an önce bir çözüm bulunur inşallah

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. inş.canım bulabiliriz dilediğimiz gibi bir ev,,evet biz de sağlıksızdır diye kullanamıyoruz yatak odamızı,hasta eder insanı gerçekten:(

      Sil
  4. canım çok geçmiş olsun
    bizim yazlık kalabakta orasıda öyle nemden mahvoluyor
    bende narlıdereye taşıncam sanırım
    orda kiralar 800den başlıyor
    iyi oturulabilcek evler 1000 1100 falan
    bende bakıyorum nerdeyse hergün
    hatta bugünde baktım balçovayı bilmiyorum nekadar
    yardımcı olabildiysem ne mutlu;)
    tekrar geçmiş olsun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok sağol canım,bende internetten başladım bakmaya ama gerçekten narlıdere de biraz yüksek,normal olanı çok yukarıda tepede kalan mahallelerdeki sitelerde oralardan da ana caddeye inmek sorun,o yüzden balçovaya da bakıyorum,sana da kolay gelsin canım

      Sil
  5. ben denize yakın evlerde böyle bi sorun olduğunu bilmiyordum, 1-2 aya kadar bende evimi tutacağım aklımızda olsun..can sıkıcı bi durum ama tadınıda kaçırma umarım çabucak istediğin gibi bi ev bulabilirsin..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. her evde olur mu bilmem ama,denize yakın tutacaksan dış cephesi mantolama yapılmışmı ona dikkat et,bizim duvarlar saten boya mesela hep terleme yapıyor hava almıyor demekki,diğer türlü hava alan boyalar daha sağlıklıdır,kolay gelsin sana da.inş.bulurum neyseki bahar-yaz geliyor olmaz artık bu aralar

      Sil
  6. Ahhh ahhh bu küf sorunu :(
    Postunu okuduğumda ve altındaki yorumları gördüğümde ne çok bu dertten müzdarib insanlar varmış dedim. Çünkü aynı sorunu bizde yaşıyoruz cnm :( duvar köşeleri yeşerir, eşyalar küflenir, duvar ve pencereler terleme yapar :((( ahh ahhh ...
    Dediğin gibi bu durumdan kurtulmanın tek çözümü biran önce o evi terk etmek bizde bahara doğru havalar ışınında evi taşıcaz. İnşallah sende gönlüne göre bir ev bulur ve bir daha bu sıkıntıları yaşamazsın.
    Şimdiden kolay gelsin
    Sevgiler... Bende beklerim bloğuma
    http://aalamodee.blogspot.com/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet yaa nem oranı yüksek yerlerin sorunu sanırım:( bakalım bizde yaz sonuna kadar bu evdeyiz büyük ihtimalle kendimizi sıkmadan yavaş yavaş araştıracağız ev..size de çok kolay gelsin gönlüne göre bir ev bulman dileğiyle...sevgilerr bloguna geliyorum hemen:)

      Sil
  7. Canım çok can sıkıcı bir durum bir an önce ev bulup çıkarsın inşallah.O havayı solumak bile çok sağlıksız

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. öyle canım ya o hava yüzünden kullanamıyorum yatak odamı,inş.hem bütçemize,hem gönlümüze uygun bir ev bulabiliriz.

      Sil
  8. Merhaba bol şanslar :)
    Benim çekilişimede beklerim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba:)
      tabi ki katılmayı çok isterim,kolay gelsin;)

      Sil
  9. biz de istanbul'da denize yakın bir semtte oturuyoruz, yıllar önce evimize taşındığımızda biz de aynı sorunlarla karşılaştık, bazaların altı açtığımız zaman küf kokuyor artık hiçbir şey koymuyorum, aynı sizinki gibi giysi dolabımızın arkası da küflendi, küflenen yerler genelde sunta, bu suntaları değiştirmekten başka çare yok, bazalar ile uğraşmadık çok kokmuyor ama giysi dolabının arkasındaki suntayı değiştirdik, silmekle çıkmıyor çünkü, bir de nem alıcı aldık onu çalıştırıyoruz, evi havalandırmak da önemli ama en önemlisi evdeki nem oranını düşürmek, onun için de evi ısıtmanız ve nem alıcı kullanmanız şart. Kolay gelsin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet hande dediğin gibi sanırım sunta çok kötü küfleniyor,bazanın alt kısmında ki sunta da küflenmiş neyse ki değiştirilebilecek şeyler,yatak odası olduğundan sadece yatmadan önce ısıtıyorduk öyle olunca bir sıcak bir soğuk sanırım daha kötü oldu,nem alıcıları biz de araştırdık ama fiyatları klimalarla neredeyse aynı çıkamadık işin içinden,siz ne güzel halletmişsiniz

      Sil
  10. ahh canım yaa kötü olmuş inşallah en kısa zamanda bu soruna çözüm bulursun. Mobilyalara yazık gerçekten bilgim olsaydı inan söylerdim ama böyle bir sorunla hiç karşılaşmadım şimdiye kadar allah kolaylık versin canım sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. inş.bir çözüm bulabiliriz çok sağol ya bende hiç karşılaşmadığımdan ne yapacağımı bilemedim ama artık bulacağız bir şeyler:)

      Sil
  11. Odanı sürekli havalandırman gerkiyor çok kötü bir durum geçmiş olsun.

    senveben2014.blogspot.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok sağol,,evet havalandırıyorum sürekli havalarda ısınıyor inş.kurtulurum yakın zamanda:(

      Sil
  12. Sevgili İnciÇiçeği,
    Evin her odasını sabit ısıda tutarak,ve günde enaz üç defa karşılıklı pencereleri açarak havalandırıp evin havasını kuru tutmaya çalışın.Kesinlikle faydası olacaktır.ALLAH kolaylık versin canım.Selamlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim canım,evi havalandırıyorum sürekli ama sanırım odanın ısısını sabit tutmak çok önemli,biz sadece yatmadan önce ısıtıyoruz duvarlar terliyordu tabi ki,inş.çözüm olucak yaptıklarımız çok sağol,,,sevgiler

      Sil
  13. okuyunca şok oldum canım inan çok üzüldüm. sonuçta herşeyin yesyeni, tertemiz bir ev, nasıl bu kadar çok küf oluşmuş yaa eski bina mıydı:( ben de hep korktum, duyuyorum etraftan nemli bölgelerdeki bu sorunu, çok şükür bu kışı atlattık böyle birşeyle karşılaşmadan inşallah yaşamayız da, denize mesafemiz var ama çok yakın değiliz belki ondandır... çok geçmiş olsun canım umarım en kısa zamanda çözersiniz sorununuzu...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sorma canım ya hala uğraşıyorum,yok bina çok yeni bizden önce bir kiracı olmuş o da 1sene kalmış,ya bizde anlamadık birden bire her yer küf oldu hem yağmurlar çok fazla yağdı,hemde denize çok yakınız ondan sanırım,bende eşyalarıma üzülüyorum zaten:( aman inş.sizde olmasın hiç çünkü gerçekten çok zor,çok sağol canım inş.çözebiliriz

      Sil
  14. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  15. cok üzgünüm gercekdende cok san SIKICI bIR DURUM.Bizde tasinali bucuk sene oldu ve mutfak ve salonda küf var.Cok azda olsa görüntüsü yetiyor zaten :( ama arkadaslarin yazdigi gibi kesinlikle camlari acip havalandirman gerekiyor ve kisinde yani soguk havalarda kaloriferin acik olmali.Veee bu küf icin boyalar ve erzanede ilaclar varmis.Yani bu aralar cok ugrasiyorum bu sorunla okumadigim sormadigim yer kalmadi.Hepsini yazdim simdi teker teker deneyecegim.Ama odanin nem ve sicakligi ölcmek icin birsey varmis, onu alip hergün kendiliginden ölcüyormus ve oda nemi 20 gecince camlari acmaliymisiz.Böyle uygulayinca sorun kalmiyormus.

    Mein Blog/Blogum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ayy canım sizde de mi aynı dert var vallahi çok yoruyor insanı,bizim başlarda balkonun yanındaki duvarın köşesinde oluyordu sürekli siliyordum geçiyordu,ama daha sonra dolap arkasında ve bazamızın altında oluştuğunu görünce çok moralimiz bozuldu silsen de çıkmıyor,ahşap koruyucu vernik alıp dolabın arkasını,bazanın altını vernikledik çözüm oluyormuş ya en azından mobilyalarımız zarar görmesin dedik,bakalım inş.çözüm olur.nem ölçer almak lazım ya gerçekten biliriz,sana da çok kolay gelsin umarım çözüm olur

      Sil
  16. küf sorununu çözdünmü bilmiyorum canım ama benim kullandığım ürünlerle bnu soruna çözüm bulabilirsin ve tavsiye ettiğim birkaç arkadaşımda çok memnun kaldı ersağ ürünleri istersen bu konuyla ilgili bilgi verebilirim

    YanıtlaSil
  17. canım şimdilik çözdüm gibi küflenen dolap arkasını ve baza altını ahşap koruyucu vernikle boyadık kurudu ve oralarda küf oluşmuyor şimdilik ama yine de sürekli havalandırıyorum,açıkçası merak ettim nasıl ürünler dediğin küf için mi?

    YanıtlaSil
  18. SEvgili hanımlar hiç moralinizi bozmayın, eşyalarım giysilerim küf rutubet kokuyor diye. Silika Jel taneciklerinden oluşan keseler ve süper etkili, kullanmaya başladıktan sonra 3-4 gün içerisinde etkisini göstermeye başladı ve moralim inanılmaz yerine geldi. Size de kesinlikle tavsiye edeceğim, her yerde bulunmuyor bu yüzden bilgisini paylaşmak istiyorum, www.pinginemalma.com

    YanıtlaSil
  19. Kızlar benimde başımda böyle bir bela var zemin katta oturuyorum ve 1 yıllık evliyim eşyalarım küflendi dolabım şifoneyerler çekmeceler moralman çöktüm bazayı siliyorum çekmecem oluyo orayı siliyorum dolap oluyor birde inanılmaz kötü kokuyor bir arkadaşta vernikledim küf olmadı demiş işe yaradımı ya da baska fikriniz varsa lütfen yardım edin bazamın altına strafor koydum altı olmadı bi daha ama içi oldu bu sefer anlamadmmm yaddım edinnnn 😭😟😟

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. insan zaten en çok yeni eşyalar için üzülüyor :( gönlünce kullanamıyorsun.sıkıntılı bir durum ama biz aştık gibi şimdilik.baza içini sürekli havalandırıp silerek koruyabilirsin tabi ki boş tutmanda fayda var.altını ben de vernikleyerek kurtardım.allah kolaylık versin

      Sil
  20. Merhaba sevgili bloger arkadasim. Bu sorunu biri 1 haftalik iki bebekle yasadim. Esim % 100 alkolle ,sirkeyle, klorla temizledi.hatta bir keresinde profososyonel temizlik yapildi klorla geldiler temizlediler. Ve her defasinda yeniden israrla cikti. Simdi tasindik ve sorun hala devam ediyor. Artik esyalari yani buyuk mobilyalari bebek odasindakiler dahil atmaya karar verdik.ozellikle sunta olan yerlerde sadece. Ben esime boyayalim diyorum.
    Merak ettigim siz bu sorunu yasayali uzun zaman oldu. Vernik yada boya sizde basarili oldumu. Yada arkalari degistirsem yeterli olurmu. Sadece arka kisimlar cunku.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhabalar gerçekten zor bir durum bizde bayağı çektik,sizin çok ilerlediyse o suntaları atıp tekrar kestirmeni tavsiye ederim.çünkü eğer başka bir eve gittiğimiz de oluşacak olursa biz de yenileriz diyorduk ama bize vernik çok iyi bir şekilde fayda etti,kurudukça bir kaç gün arayla tekrar vernikledik,neredeyse odayı bir ayı geçkin kullanmadık ama bu kış o verniklediğimiz yerlerde hiç küf oluşmadı,bi faydası da soba kurmamız oldu tabi ki ama gerçekten vernik çok faydalı oluyor.ilk başta sprey vernik denedik ama hiç olmadı daha sonra diğer vernikten bol bol sürdük sunta hemen çekiyor içine çünkü.bir de verniklemeyi deneyin isterseniz.Çok kolay gelsin sinir bozucu bir durum.bizim şimdilik sadece duvarların köşelerinde oluyor ama iyi bir içi cephe boyasıyla kapattık iki kat boyadık onun da faydasını gördük.tabi kıyafetlerde yine oluşuyor sadece sık giydiklerim ortada diğerlerini hep vakumlu hurçla kaldırdım.

      Sil
  21. Küf mikriorganizmadir yani canlıdır silerek kurtulamazsiniz sporları kalır yeniden oluşur hatta yanlış yöntemlerle azdirabilirsiniz yada daha çok çıkar rengi yeşil iken turuncu olur filan birde nemli deniz kenarı havasız yerlerde nem oranı yüksek yerlerde yaşıyorsanız tekrar edecektir.
    Küfü temizlemek için kuru bezle silin kesinlikle nemli yada ıslak kullanmayın yüzeye göre fircalaynin yada zimparalayin sonra kimyasal bir ürünle temizlik yapın ne olabilir bilemiyorum internette çamaşır suyu diyor ama suyla değil sadece kendisini kullanın ben limon tuzu kullandım çok az suyla çözelti yapın derisik olsun faydası var ancak su bazlı olduğu için silince cikiyor
    Duvar ise rutubet önleyici badana yapın
    Bilemiyorum maddi açıdan sıkınti yoksa yeni eşya alın parçalarını değiştirin yada evi filan kolay gelsin
    Bende sadece mobilya arkasında şimdilik çamaşır Suyuyla sildim ama sonucu teyit edemeden vernik yapacağım
    Eşyaları minimum düzeyde tutun depolama şeklinde eşya kullanmayin baza gibi, yerden yüksek sadece yatak özelliği olsun duvara eşya dayamayin yada arkadaki ince suntayi çıkarın yada suntalam mdflam gibi sıkıştırılmış Talas olan nem tutma özelliği yüksek ürünler yerine orjinal ahşap kullanın eşyalarınızı yerden yüksek olsun hava alabilsin
    Aklıma bunler geldi umarım faydası olur vernik yöntemini yazdığınız için teşekkürler deniyorum şu anda
    Birde Eviniz kuru tutun havalandırma deliği olsun yoksa camdan duvarda açın bitane unutmayın küf sağlığınızi etkiler eşyalardan çok sağlığiniz gittikten sonra suslu eşyalarınızı olsa ne yazar onları gözünüz onları görmez olur benim gibi kırıp sokağa atmak istersiniz sonra☺biraz karışık bir yazı olmuş umarım anlayabilirsiniz

    YanıtlaSil
  22. lanet olsun bi gitmediler şu küfler ya bende vernikledim sanırım hatalı yaptım yat verniği aldık tek kat sürüp çekmeceleri yerleştirdik fakat 2 ay geçti tekrar oluştu yanlışmı sürdüm anlamadım ama inanılmaz sinirim bozuldu artık oturup ağlıyacağım ya da evimi yakacağım hayır mecbur olmasam dakika durmama ama mecburen 3 sene daha burada yaşamak zorundayım bu vakumlu hurçlar iyimi en azından onlara koyayım havlularımı falan yoksa mahfolucaklar :(

    YanıtlaSil
  23. Merhaba inciçiçeği,
    Rutubet ile ilgili sıkıntınızdan bahsetmişsiniz ve bende İstanbul'da zemin katta bir evde oturuyorum aynı bahsettiğiniz gibi baza altında ve salonumdaki koltuk altlarında küflenme oluyor ve inanılmaz kötü koku oluyor evin içerisinde. Kaç aydır bu sorunla baş etmeye çalışıyoruz fakat bir çözüm bulamadık. Yine araştırmaya devam ederken sizin yazınızı okudum ve bazanın altını vernikledikten sonra sorunun çözüldüğünü söylemişsiniz. Gerçekten işe yarıyor mu yoksa vernikledikten sonra birkaç ay olmadı da sonra tekrarladı mı? Cevap verirseniz çok sevinirim İnanın bu durumdan kafayı yemek üzereyim ������

    YanıtlaSil

yorumunuz için çok teşekkür ederim,bloguma yine beklerim:))

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...