27 Aralık 2011 Salı

Eski mumlardan yeni Mumlar yaptım:))

Aslında çok eskilerden beri mum yapımına bir merakım vardı.6.sınıfa filan gidiyordum,babam birgün iş yerinde gazetelerin biriken eklerini eve getirmişti içinde mum yapımıyla alakalı hobi dergileri de vardı,hatta cdleri bile vardı içinde ,o kadar meraklanmıştım ki ,tabi ki annem izin vermemişti nasıl yapılır yakarsın kendini filan diyip vazgeçirmişti.

Geçenlerde can sıkıntısıyla internette gezinirken birden eski mumlardan yeni güzel mumlar yapılabileceğini anlatan yazılar gördüm,hatta bir kaç sitede inceledim.Sonra bende yapmaya karar verdim.Gerçekten çok zevkli bir iş,ki sıfırdan malzemelerini alıp mum yapmak eminim çok daha zevklidir.
Bir daha ki sefere hedefim o:))


Öncelikle ne kadar yanmış,eski mum varsa topladım.Sonra onları güzelce bıçakla parçaladım,bir tencerenin içine doldurdum.Eski mumlarım fazla olduğundan ilk seferde hepsini yapmak istemedim,başka bir kalıp bulup geri kalanını da sonra yaparım dedim.




  



 Benim gözüme meyve suyu kutusu ilişti,tam olarak nasıl çıkartılabilir bilmediğim için kartonu yırtar çıkartırım diye düşündüm.Daha sonraki araştırmalarıma göre sert kalıp düşünülecekse,kalıba mum için özel olan yağ,ya da arap sabunu sürülmeliymiş.







                                                                                                 



Bu noktada hazır mum fitiline ya da saf pamuk ipliğine ihtiyacımız var.Ben saf pamuk ipliği kullandım.İpliği iri gözlü iğneden geçirerek kutunun tam merkezinden deldim,biraz çıkartıp,deldiğim yeri de kapsayacak şekilde bantladım.Sonra fotoğraftaki gibi ipi gerginleştirerek bir kaleme bağlayarak sabit durmasını sağladım.Çünkü ip kutunun tam merkezinde olmalı.




Kalıbı hazır hale getirdikten sonra,daha önce hazırladığım mum dolu tencereyi içinde su bulunan başka bir tencerenin içine oturttum.Mum tenceresi diğer tencerenin bir boy küçüğü olduğu için işim kolay oldu ve içine su sıçrama riski de kalmamış oldu:) Orta ateşte yavaş yavaş karıştırarak mumları eritmeye başladım,karıştırmakta acele etmeyin alttan biraz erimeye başlasın.


Ben mumlarımın kırmızı renkli olmasını istedim.Renk vermek içinde pastel boyadan yardım alıyoruz:)Bir pastel boyanın yarısını ince ince kıyarak önceden hazırladım,mumlarım iyice eridikten sonra bu boya parçacıklarını da ekleyip onları da güzelce eritip,ocağın altını kapattım.


Dikkatli bir şekilde yavaş yavaş,eriyen mumları kalıba döktüm,kalıbın kenarlarına ufak ufak vurarak hava kabarcığı kaldıysa bunların çıkmasını sağladım.Daha sonra kalıbımı balkona koydum,balkon çok soğuk olduğundan 5 saat tamamen donması için yeterli oldu.Siz akşamdan yapıp sabaha kadar da bırakabilirsiniz,tamamen donmadan kalıptan çıkarmak yok.Daha sonra kalıbı dikkatli bir şekilde yavaş yavaş yırtarak mumumu çıkarttım,ve inanılmaz beğendim:))

 SONUÇ:



Yeni yıl için güzel birer hediye olabilirler:))Bir mum aşığı olarak sanırım bunları yakmaya kıyamam çünkü ben yaptım:)Daha sonra da  nişanlıma yaptığım mumları anlattım o da mumları çok sever onunda ilgisini çekti,ilerde asıl malzemelerini alarak birlikte rengarenk mumlar yaparız,çok zevkli olur kesinlikle dedi.Sanırım evimiz ileride el yapımı mumlarla dolucak.İlk mumlar benden,evimin güzel bir yerine koyacağım.Tavsiye ederim saygılar,öpüldünüz....

31 yorum:

  1. merhaba bloğunuzun izleyicisi oldum :)
    sizde bana destek olurmuusunuz??izleyicim olarak..

    http://hayatreceli.blogspot.com

    YanıtlaSil
  2. çok teşekkür ederim beni mutlu ettin.tabi ki de izleyicin olurum,hemen bloguna gidiyorum:))

    YanıtlaSil
  3. :)) teşekkür ederim gelin ayşe:))

    YanıtlaSil
  4. Blogunuz çok tatlı cıvıl cıvıl :) çok begendm izleycnz oldm bende yeni blog açtım banada beklerm :)

    YanıtlaSil
  5. çok teşekkür ederim:)bende hemen izleyicin oluyorum.:))

    YanıtlaSil
  6. ne kadar basit anlatmışsın mum yapımını. ne zamandır istiyordum ama hep malzeme yok, nerden bulucam diyordum. ne güzel bir yöntem gerçekten çok hoşuma gitti. eşim de önce ben yapmam yap sen der ama sonra ben yaparken içi gider hemen el atar ver ben yapayım diye eminim :) birlikte yapmak zevkli olacaktır.
    güle güle kullan.

    YanıtlaSil
  7. çok teşekkür ederim bebeko:)) bende ne zamandır araştırıyordum hep içimde kalmıştı,bir anda niyetlendim denedim sonuçtan da çok memnun kaldım ama asıl hedefim sıfırdan malzemelerini alıp kendim yapmak,tabi malzemeleri nereden bulunur bende bilmiyorum:(( ileride malzemelerini bulup yapınca da hemen paylaşacağım:)) tavsiye ederim çok zevkli birşey:))

    YanıtlaSil
  8. ayyy bir tonn paralar bayılıp alıyoruzz, ne kadar güzel yapmışsın
    sonuç süper olmuş, ellerine sağlık...

    sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet eski mumların böyle değerlenmesi benim de çok hoşuma gitti hemde basit,çok teşekkür ederim

      Sil
  9. valla bravo:)ben olsam hoppp çöpe atmıştım :)geri dönüşüm olarak hiç düşünmedım aklına sağlık:)bu arada ızlemeye aldım bende beklerım sevgıler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. geldim hemen bende seni izlemeye aldım bile:)) evet güzel oldu sonucun böyle olucağını beklemiyodum beceremem diyodum,ama insan kendi yaptığı mumu da yakmaya kıyamıyor:))

      Sil
  10. Bu fikir çok güzel bende yapmayı düşünüyorum

    YanıtlaSil
  11. yüzyıllar sonra yorum yaptığım için sormadan edemicem, evlendiniz mi? evinizin baş köşesine koydunuz mu? nolur çok mutlu olmuş olun! harika olmuşlar..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet evlendim :) evimin baş köşesi olur mu bilmem ama tv ünitemde kırmızı kalpli bir çerçevem ile birlikte uyum içerisinde duruyor ;) çok teşekkürler iyi dileklerin için;)

      Sil
  12. çokgüzl olmuş ellerinize sağlık. peki ip nerden temin edeceğiz tuhafyelerde var mıdır ?

    YanıtlaSil
  13. Coook muthis olmus

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Heyuu millet guzel rl isleriniz varsa yollayin bakalimyaa

      Sil
    2. Sesimi duyan yokmuu

      Sil
  14. Coook muthis olmus

    YanıtlaSil
  15. tuba.tuba.ada@hotmail.com.tr17 Kasım 2014 04:29

    Çocukluğumdan beri mum yapmak istiyordum fakat malzemeleri çok pahalı olacağından bi türlü yapamadım. Bunu bnde denicem ve olursa satıcam da inşallah. Gıda boyası olur mu renklendirme için ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gıda boyası yağda da çözünebildiğinden olacaktır eminim,ama satış için malzemelerini toptan almanız daha iyi olabilir,kolay gelsin

      Sil
    2. Tek kelimeyle bayıldim ☺ ellerinize saglik

      Sil
  16. Çok başarılı olmuş, ellerinize sağlık, ben de denemeliyim :-)

    YanıtlaSil
  17. ben mum hammaddesi alıyorum. kendim yapıyorum. gayet iyi sonuclar cıkıyor. malzemelerimiz www.hammaddedunyasi.com adresinden temin ediyorum.

    YanıtlaSil
  18. Makale çok ayrıntılı olmuş. Gerçekten çok kaliteli bir siteniz var düzenli takip edeceğim bundan sonra çok faydalandım yazıdan teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim ilginiz için...sitemi beğenmenize çok sevindim ne zaman isterseniz buyurun :)

      Sil

yorumunuz için çok teşekkür ederim,bloguma yine beklerim:))

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...