2 Şubat 2013 Cumartesi

Aranıza Cheesecake ile döndüm:))



Merhaba herkese:)
Bu aralar biraz yoğundum sadece sizleri okuyabildim,eşimin muğladan arkadaşları misafirimdi bu hafta,öncesinde temizlik filan yaptım...haa bi de salon,yatak odası ve mutfaktan oluşan evime ek olarak kış münasebetiyle daha fazla ısınabilmek için boş olan küçük odamı dekore etmekle uğraşıyorum,yakında postunu yazacağım..
Mutfakla ilgili yazılar da yazmak istiyorum sizlere,deneyimlerim,biriktirdiklerim çok fazla ama bir türlü yazıya dökemiyorum  açılışı Cheesecake ile yapayım dedim;
Yaklaşık iki yıldır yapıyorum bu tarifi,bayıldığım bu pastayı kendim de yapabilirdim,ama en güzel şekilde yapabilmekdi önemli olan.
Defalarca denedim,haftada iki kez Cheesecake yaptığımı bilirim bizimkiler artık bıkmıştı,başlarda hiç istediğim gibi olmadı ama artık tam kıvamını tutturabiliyorum:)

Portakal soslu Cheesecake'imizin malzemeleri;

Ben sizlere tam malzemelerini vereceğim fakat biz eşimle bitiremiyoruz bu yüzden küçük kalıp seçtim ve malzemelerini tam yarıya indirerek kullandım.
Tabanı için;
2 paket petibör bisküvi (eti burçak da kullanabilirsiniz,güzel oluyor ama çok tatlı gelebilir)
yarım çay bardağı süt
2 yemek kaşığı margarin (50 gr kadar) 


Bisküvileri çok un gibi olmayacak şekilde rondodan geçiriyoruz,sütü ve erittiğimiz margarini ilave edip güzelce karıştırıyoruz.Kalıbımıza koyup bastıra bastıra tabanımızı oluşturuyoruz ve dondurucuya atıyoruz.
Orta bölümü için;
2 paket labne peyniri (300gr kadar)
2 kahve fincanı pudra şekeri
4 tane yumurta
50 gr krema
1 tutam tuz

Öncelikle yumurta aklarını bir kaba alıp bir tutam tuz ilave ederek hızlı ayarda mikserle çırpıp kar haline getiriyoruz.

Başka bir kaba yumurta sarılarını alıp pudra şekeri ile çırpıp labne peynirini ve kremayı ekleyip çırpıyoruz.



Burası çok önemli çünkü cheesecake'imizin kabarması için köpük haline getirdiğimiz yumurta aklarını söndürmeden yavaşça içine diğer karışımı ekliyoruz ve yavaş yavaş spatula yardımı ile karıştırıyoruz.






Buzluktan çıkardığımız kalıbımıza karışımı boşaltıyoruz.Önceden 175 derecede ısıttığımız fırınımızın üst ayarını  kapatarak sadece alt bölümü açarak ve orta bölüme koyarak yaklaşık 30dk kapağını açmadan pişiriyoruz.Sonra kürdan yardımıyla pişip pişmediğini kontrol ediyoruz,kek gibi sert bir kıvamı yok tabi ki ama çıvıklığının tamamen kaybolması gerekiyor.Daha sonra alt ayarı kapatıp,üst bölümü açıyoruz 10-15 dk üstünün pembeleşmesini sağlıyoruz.


Üstünün sosunun yapımının fotoğrafını çekmeyi unutmuşum kusura bakmayın ama hemen anlatıyorum.
Sosu için;
2 bardak meyvesuyu
yarım bardak su
2 kaşık buğday nişastası
Tencereye aldığımız  meyvesuyu ve suyu karıştırıp nişastayı ekliyoruz güzelce eritip daha sonra altını açıp koyulana kadar karıştırıyoruz(çok koyu bir kıvam olmuyor),eğer topaklanma olduysa mikser veya blender kullanabilirsiniz nişasta kesinlikle içinde top top kalmayacak.



Fırından çıkan dinlenen kekimizin üstüne yine dinlendirdiğimiz sosumuzu döküyoruz,bu sos eğer portakal suyunuz güzel süzülmüşse tencerede kaynamaya başlarken şeffaflaşacaktır,ama benimkinin içinde tortuları da var,vişne suyuyla yaptığımızda şeffaflık çok güzel oluyor.


Buzdolabında ben bir gece beklettim,yani servisini sonraki gece yaptım ama siz gündüz yapacaksanız,en az 3-4 saat dinlenmesini tavsiye ederim.Başta söylediğim gibi benim dilimin küçücük çünkü malzemeleri tam yarıya indirdim ve küçük kalıp kullandım size orijinal tarifi verdim,bu malzemelerle orta boy kalıbı kullanabilirsiniz.
Denemenizi tavsiye ediyorum...
AFİYET OLSUN... :))



9 yorum:

  1. gece 2 ama bu bana yapılır mıııı :(( şaka bir yana, eline sağlık canım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ayy evet birazcık acımasızca mı oldu:) teşekkür ederim canım gel buyur hala var;))

      Sil
  2. ellerine sağlık canım ben de portakallısını çok severimm :)

    YanıtlaSil
  3. vaaaaaaaav dönüşün muhteşem olmuş;)

    YanıtlaSil
  4. ellerine sağlık, not ettim tarifinii:))

    YanıtlaSil
  5. Kesinlikle deneyeceğim bir tafif teşekkürler

    YanıtlaSil

yorumunuz için çok teşekkür ederim,bloguma yine beklerim:))

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...