14 Ocak 2018 Pazar

Enfes...Lokanta usulü kırmızı lahana

 Merhabalar...Sizlere akşam yemeğini dışarıda yediğimizde illaki salatanın içinde gelen ve bayılarak yediğimiz kırmızı lahana salatası ya da turşusu tarifi vereceğim.Ben daha önce bir çok tarif denedim lahanayı beş altı su yıkamak, gece suda bekletmek içine sırf sirke koymak.. v.b ama istediğim gibi lezzet hiç olmadı.Bu tarif en pratiği ve en lezzetlisi bence. 

Yıllar önce aldığım ve hiç kullanmadığım şu resimdeki kesme aleti işime yaradı ve incecik kıydı lahanalarımı.İnce kıymak en önemlisi😊Orta boy lahananın yarısını kullandım. İki tatlı kaşığı tuz ile birlikte  ovaladım.


Daha sonra üzerine bir adet limonu sıkıp gezdirdim ve ovalamaya yani yoğurmaya😊devam ettim. Zaten renginin değiştiğini göreceksiniz.  


Son olarak iki çorba kaşığı sirke gezdirip biraz karıştırıp cam bir saklama kabına aldım.Ve doğru buzdolabına. 


Hepsi bu kadar iki gün sonra enfes kırmızı lahana turşunuz hazır. Bizim ertesi gün bile hemen yenmeye başlanınca son rengini almış olduğu fotoğrafını çekmeye fırsat olmadı. Deneyeceklere şimden afiyet olsun Sevgiler... 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

yorumunuz için çok teşekkür ederim,bloguma yine beklerim:))

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...